søndag 20. november 2011

Som et spedbarn


Jeg holder på å lese boka "Når mor ber...lytter Gud" av Cheri Fuller, og jeg lærer så mye. Jeg er veldig glad i utsagn og illustrasjoner som forklarer ting på en lett og forståelig måte. De gir meg a-ha-opplevelser, og hjelper meg å forstå Guds hjerte på en ny eller anerledes måte.
I det siste kapitlet jeg leste var det noen sitater av Ole Hallesby, en kjent norsk teolog...
- "Bønn er for de hjelpeløse."
- Han sier at vi skal komme til Gud og "overgi oss som et spedbarn overgir seg til morens omsorg. Ditt lille spedbarn kan ikke formulere en eneste bønn til deg i ord. Og likevel ber den lille så godt han kan. Han kan riktignok bare skrike. Men du forstår godt hva han vil ha. Ja, den lille behøver ikke en gang å skrike. Du trenger bare å se ham så hjelpeløst avhengig av deg, så stiger det en bønn til ditt morshjerte, en bønn som er sterkere enn alle hans skrik.
På samme måte som vi hører og reagerer overfor et spedbarn, reagerer Gud overfor oss. Bare at Han gjør det fullkomment og evig!"

Er det ikke godt sagt? Og ikke minst trygt å vite at Guds omsorg er så uendelig stor?
Jeg kjenner jeg blir overveldet og takknemlig ♥

1 kommentar:

  1. Tusen takk for en herlig påminnelse om Guds omsorg! Det du har skrevet her, rørte meg! Og du, takk for at du vil følge meg på bloggen min. Jeg har også lagt meg til på din blogg, du skriver så flott! :)

    SvarSlett

Kom gjerne med tilbakemeldinger på det jeg skriver. Det setter jeg pris på!