tirsdag 1. mai 2012

Fortsett!



"Han gir den trette kraft,
og den som ikke har krefter,
gir han stor styrke.
         
   
Gutter blir trette og slitne,
unge menn snubler og faller.
         
   
Men de som venter på Herren,
får ny kraft,
de løfter vingene som ørnen,
de løper og blir ikke slitne,
de går og blir ikke trette."
Jes.40.29-31

Her en dag pratet jeg med ei venninne som hadde det litt vanskelig for tida. Etterpå klarte jeg ikke helt å la være å tenke på henne, og jeg ble minnet om disse ordene. Etter litt om og men tok jeg motet til meg og delte dem med henne - det kunne jo være at hun ville synes det var helt teit, og at de ikke passet i det hele tatt.
Jeg tok en sjanse, og det viste seg at det ble til stor oppmuntring, for oss begge. Herlig, ikke sant?
Kanskje du også trenger disse versene, eller å bli oppmuntret til å våge og handle på en ide eller tanke?!

Bildet er lånt fra Pinterest.

 

4 kommentarer:

  1. Takk. Det trengte jeg akkurat nå!

    SvarSlett
  2. For en herlig blogg du har! :) Den vil jeg gjerne følge videre!
    Klem Kristin

    SvarSlett
  3. Takk for gode ord som jeg trengte å bli minnet på. Er liten sliten og oppgitt over formen for tiden...

    SvarSlett
  4. Så nydelig du er, Renate. Takk for at du delte dette :) God klem til deg

    SvarSlett

Kom gjerne med tilbakemeldinger på det jeg skriver. Det setter jeg pris på!