torsdag 22. september 2011

Tillit


Noe av det jeg kanskje synes er vanskeligst i min relasjon til Gud er å forstå hvorfor Han tillater at vonde ting skjer med barna hans.
Her en dag leste jeg noe i andaktsboka mi som ga meg litt mer forståelse. Det sto:

"Dear friend, you do not have to understand all God's ways of dealing with you. He does not expect you to understand them. You do not expect your children to understand everything you do - you simply want them to trust you. And someday you too will see the glory of God in the things you do not understand."
"Streams in the desert" av L.B.Cowman (20.sept)

Som mamma selv, ga dette litt mening. Det er mange ting jeg sier og gjør med barna mine som de ikke liker eller forstår. De kan bli sinte og frustrerte fordi de ikke er enige med meg eller synes jeg er urettferdig. Mens jeg på min side vet at det jeg gjør/sier er bra for dem fordi jeg vet mer enn dem. Jeg ser et større bilde enn det de ser.
Slik tror jeg det er med Gud også. Han ser mye mer og lengre, og vet mye mer enn meg. Og det er opp til meg å stole på Han. Å stole på at Han vet best, og at Han har kontroll, også når det ikke virker slik.
Ikke et lett tema dette, men ga hvertfall meg litt mer mening...

Bildet er lånt her.



1 kommentar:

Kom gjerne med tilbakemeldinger på det jeg skriver. Det setter jeg pris på!