mandag 9. januar 2012

Pappa, pappa, vet du hva...

- Pappa, pappa vet du hva som skjedde i dag?
- Pappa, i dag hadde jeg en god dag fordi...
- Pappa, i dag ble jeg så glad da den damen på butikken ga meg det komplimentet..
- Pappa, i dag har det vært vanskelig. Jeg har bare lyst å grine, kan jeg få sitte på fanget ditt litt?
- Pappa, i dag føler jeg meg så velsignet og så heldig. Takk for de flotte guttene du har gitt meg!

Jeg tror at vår Far, Pappa, i himmelen ønsker at vi skal komme slik til han hver eneste dag. Ingenting er for lite og triviellt, eller for stort og vanskelig - Han vil høre alt vi har å fortelle Ham. Akkurat som jeg elsker å høre når min lille 4,5-åring forteller fra barnehagedagen eller legger ut om noe han har funnet ut av. De små samtalene med han er noe av det beste som finnes!
Sånn tror jeg Gud og tenker. Jeg tror Han elsker å være sammen med oss. Elsker at vi deler hjerte vårt med Han. Og jeg tror virkelig Han elsker at vi kryper opp i fanget Hans sånn at han kan omslutte oss med sine sterke armer og bare vise oss hvor glad Han er i oss.
Er det ikke en god pappa vi har?

2 kommentarer:

  1. Dette var et fantastisk innlegg og det rørte meg til tårer. Så fint det er å se på Gud slik - og det ER jo sånn han er, en pappa som alltid er der for oss og som elsker det! Jo, det er en god pappa vi har. Takk for at du skrev dette :) klem

    SvarSlett

Kom gjerne med tilbakemeldinger på det jeg skriver. Det setter jeg pris på!