mandag 12. mars 2012

Kvinnens skjønnhet


Jeg holder på å lese en bok som jeg bare må anbefale. Den heter "Kvinnens skjønnhet" og er skrevet av John og Stasi Eldredge.
Det er faktisk andre gang jeg leser den, og den gir meg så mye.
Den handler om hvordan Gud ser på kvinnen, og hvilken rolle Han hadde tenkt at vi skulle ha. Blant annet sier den at kvinnen gjenspeiler den omsorgsfulle og vakre siden av Gud.
De fleste jenter og kvinner drømmer fra de er ganske små om å være prinsesser, være vakre, bli elsket og tatt med storm av en romanse, eller spille en viktig rolle i livet. Dette er ikke bare barnslige drømmer, men hemmeligheten til kvinnehjertet.
Disse drømmene blir før eller senere ødelagt på grunn av for eksempel skuffelse og man slutter kanskje å drømme. Men Gud ønsker at vi skal fortsette å drømme, og se hvem vi er i Han, og se at det er slik Han har skapt oss til å leve. Finner man sin "rette plass" i livet trives man mye bedre, og det er lettere å være noe for andre når man er trygg på seg selv.
Boka er nydelig skrevet, og den taler hvertfall rett til mitt hjerte.
Anbefales :)

3 kommentarer:

  1. Høres ut som ei bok jeg skal skaffe meg, takk for anbefaling:)
    Klem til deg.

    SvarSlett
  2. Å, ja den er helt nydelig! Leste den for noen år siden, men det er kanskje på tide jeg leser den igjen! ;)

    SvarSlett
  3. Så sant det du skriver om drømmer! :) og takk for boktips, aldri lest men hørt om den. Ha en fin uke, kjære du. klem

    SvarSlett

Kom gjerne med tilbakemeldinger på det jeg skriver. Det setter jeg pris på!