mandag 5. mars 2012

Løfter

Har du tenkt på alle løftene Gud har gitt oss?
Er de en del av deg og din hverdag? Stoler du på dem?


Jeg har tenkt litt på dem i det siste, og kjenner at jeg bør tenke mer på dem. Og minne meg selv på hva Gud har gitt meg, og hva Han har lovt.
Det går litt i tråd med det jeg skrev om at vi er vår egen viktigste predikant. Hvis jeg fyller med Guds løfter, er det de jeg etterhvert kommer til å fortelle meg selv når jeg er i ulike situasjoner i livet...
Her er noen av Guds løfter til deg og meg:

- "Herren er min hyrde, jeg mangler ingenting." Sal.23.1

- "Frykt ikke, for Jeg er med deg. Se deg ikke rådvill omkring, for jeg er din Gud. Jeg styrker deg, ja, Jeg hjelper deg, Jeg holder deg oppe med min rettferds høyre hånd." Jes.41.10

- "For jeg vet hvilke tanker jeg har med dere, sier Herren, fredstanker og ikke ulykkestanker. Jeg vil gi dere fremtid og håp." Jer.29.11

- "...når du legger deg skal din søvn være søt." Ords.3.23

- "Han leger alle dine sykdommer.." Sal.103.3

- "Alt makter jeg i Ham som gjør meg sterk." Fil.4.13

Herlig, ikke sant?
Legg gjerne til et løfte du setter spesielt pris på i kommentarfeltet.


 

2 kommentarer:

  1. Å, dette som du skriver....det var som om det var skrevet til meg, via deg.
    Har bet Gud gi meg en påminnelse om noe spesielt, og jeg fant svaret mitt her hos deg.Tusen takk,dette var så absolutt til oppmuntring! Er så gla jeg har funnet denne bloggen din - og deg. Takk :))
    Og mitt favorittløfte(og vers) skal du få her: "For jeg vil gi deg skatter som er skjult i mørket, for at du skal se at jeg er Herren, din Gud...) jes. 45,2-3
    God klem til deg

    SvarSlett
  2. Takk for alle gode ord,
    jeg har et ord jeg fikk for en tid tilbake, som stadig gir meg styrke og fred, ( vet ikke nøyaktig hvor d står:()men her er det:
    I stillhet og tillit skal din styrke være-
    Hjerteklem Anne Lise

    SvarSlett

Kom gjerne med tilbakemeldinger på det jeg skriver. Det setter jeg pris på!