fredag 21. mars 2014

Mitt kjæreste eie


Å gå gjennom et av livets mange mulige mareritt, å miste et barn i mors liv, og samtidig få oppleve at Gud er nær er min opplevelse de siste ukene….
Å få kjenne at mitt hjerte vender seg til Gud når verdenen min er i ferd med å rakne, gir håp midt i fortvilelsen.
Å få kjenne fred og trygghet midt i stormen…
Å få kjenne at Han bærer meg når jeg ikke orker/klarer å gå selv er så uendelig godt.
Å få oppleve at venner og bekjente bryr seg, og ber for oss, gir stor trøst. Vi er ikke alene. 
Smerten er stor, og hjertet er knust, men midt i stormen er det en strofe som kommer til meg igjen og igjen, som gir håp for framtida: 
"Jesus, du er mitt kjæreste eie, en kostelig skatt…."



Bildet er lånt fra Pinterest.


13 kommentarer:

  1. Ååå, dette var tøft å lese..., men likevel så nydelig skrevet!

    Gud velsigne deg og dine i dagene fremover!

    SvarSlett
  2. Sterkt og rørende å lese!

    SvarSlett
  3. Føler så utrolig med deg- det er så vondt, men din tro bærer deg videre . Gud tar ikke noe fra oss uten å gi tilbake noe som er enda bedre.
    Klem <3

    SvarSlett
  4. Så vondt å lese at du har opplevd dette, skal be om styrke for deg og familien din. Tenker på salme 23 som jeg kjenner gir meg trøst og styrke når veien er vanskelig å gå, så jeg vil gi deg den i denne tunge tiden. Mia

    SvarSlett
  5. Tusen takk, alle sammen! Det varmer! :)
    Salme 23 er nydelig, Mia!

    SvarSlett
  6. Kjære gode Renate....du og jeg som delte gleden sammen - over det lille, voksende liv i magene våre. Jeg bare gråter når jeg leser dette og føler så med deg. Det var ikke slik det skulle gå....Jeg skulle ønske jeg hadde ord som løftet deg opp, eller klemmer å gi - men jeg kan bare si at jeg vil være med og be. Og håpe at det, på ett eller annet vis, kan være med på å holde deg oppe gjennom dagene, timene, minuttene....
    Jeg tenker på dere alle. Mange klemmer til deg, min venn <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, kjære Spirea! Nei, det var ikke slik det skulle gå...
      Setter stor pris på tanker, bønner og klemmer :)
      Klem

      Slett
  7. Jeg så du hadde oppdatert bloggen og ble veldig rørt av å lese. Egne ord blir fattige. Men Guds ord vet vi jo at ikke er tomme ord; det er levende og fullt av gode løfter! Håper disse to kan gi litt trøst, du kjenner nok til dem:
    Jer. 29, 11:"For jeg vet hvilke tanker jeg har med deg, sier Herren, fredstanker og ikke ulykkestanker. Jeg vil gi deg fremtid og håp."
    Fil. 4, 7: "Og Guds fred, som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og tanker i Kristus Jesus."
    Klem <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Linda! Er veldig glad i de bibelversene :)
      Klem

      Slett
  8. Jeg griner for deg Renate! Så uendelig trist å høre. Jeg skal be for deg og familien din. Livet er jammen tøft. Sender en god og varm klem til nydelige deg. Håper vi kan treffes snart. Heidi

    SvarSlett
  9. Veldig vondt Renate....veldig vondt...må Jesus tørke dine tårer å trøste deg som ingen andre kan...

    SvarSlett
  10. Kjære gode deg. Ser bloggen din ligger brakk, men du var i mine tanker og da ville jeg innom. Kan hende du likevel får med deg hva som skrives her. Jeg lurer sånn på hvordan det går med deg? Har du det bedre nå? Jeg håper det. Du har ofte streifet tankene mine, syns dette var så vondt og leit. Håper du er kommet deg noe, at du har det bedre og at du akkurat i dag har en fin lørdag :) det ønsker jeg for deg. god klem til deg

    SvarSlett

Kom gjerne med tilbakemeldinger på det jeg skriver. Det setter jeg pris på!