torsdag 20. oktober 2011

En mors bønn

I det siste har jeg tenkt mye på guttene mine, og hva jeg som mamma kan gjøre for å lære dem opp i troen på Jesus, og for at de skal få et personlig forhold til Ham. Det er virkelig mitt ønske at de skal få det, men ingen selvfølge..
Jeg kjenner mer enn noen gang på den enorme oppgaven jeg har som rollemodell for dem. Hva jeg sier, og ikke minst, hva jeg gjør har så mye å si på hvordan de vil utvikle seg, hvilke holdninger og verdier de vil få.
Hvis jeg tenker for mye på det mister jeg nesten motet :)
Men samtidig vet jeg at jeg ikke er alene. Heldigvis er vi to foreldre, men enda mer heldigvis kan vi vende oss til Gud for visdom og rettledning.
Og en ting jeg kan gjøre, det er å be for dem.
Har nettopp kjøpt en bok om dette temaet så når jeg begynner å lese den kommer jeg nok tilbake til temaet her og, men har hørt en nydelig sang som jeg vil dele med dere:

A Mother's Prayer
Father, thank you for giving
me these precious little ones
Father, use me to show them
Your love
Keep them safe in Your arms
and let Your truth
Be their light and the
shepherd of their hearts

Lord, let peace, joy and
laughter surround them every
day
Be their guide when
decisions take place
Lord, protect them and hide
them in the shadow of Your
wings
I will trust in You and lay them in
Your care

Let Your presence be near
them every day and every
night
Please embrace, give them
comfort and peace
I will love them and bless them
through all of their lives
Let their path lead into
eternity.
Rigmor Daland

Skulle så gjerne gitt dere lydfilen, men finner ikke helt ut av det. CD'en sangen er hentet fra heter Never-ending Love, og kan virkelig anbefales. Sjekk ut www.rigmordaland.com for mer info.
Bildet er lånt fra Willow Tree.





3 kommentarer:

  1. Så nydelig skrevet, og så nydelig tekst!! Godt for mammahjertet mitt nå for tiden!!!

    SvarSlett
  2. Hei Renate!

    Koselig å snuble over deg på nettet, vår "gamle" trillepike fra Kråkenesdalen! Det begynner å bli noen år siden.... Koselig å lese bloggene dine.

    klem fra Helle

    SvarSlett

Kom gjerne med tilbakemeldinger på det jeg skriver. Det setter jeg pris på!