tirsdag 4. oktober 2011

Vær stille


"Alene i håp til Gud, vær stille, min sjel, for fra Ham kommer mitt håp."
Salme 62.6

Å være stille innfor Gud er ikke alltid så lett, synes jeg.
Jeg kan godt lese Bibelen eller andaktsboka og be litt, men å bare være helt stille og meditere er vanskelig. Det er sikkert fordi jeg ikke er så veldig trent på det....
Når jeg leser og ber har jeg en tendens til å bli ukonsentrert etterhvert, og begynne å tenke på hva jeg skal gjøre etterpå. Alt som må gjøres i huset, maten som handles, gulv som må vaskes osv. Som småbarnsmamma kan livet være ganske så travelt til tider. Jeg føler at jeg ikke har tid til å bare sitte helt stille...
Men det er kanskje akkurat det jeg burde jeg gjort!
Brukt litt tid av og til på å være helt stille og tenke på Gud, på alle Hans løfter og Hans storhet. Gi Han tid til å tale til meg. Gi meg tid til å lære meg å lytte til Hans hjerte.
Jeg tror, og vet vel egentlig og, av erfaring, at ved å gjøre nettopp dette blir jeg mindre stresset, får mer energi og overskudd. Jeg føler meg mer hel og samlet.
Lær meg, Gud å være stille sammen med deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kom gjerne med tilbakemeldinger på det jeg skriver. Det setter jeg pris på!