onsdag 28. september 2011

Takknemlig


Jeg sitter her og tenker over dagen i dag...
Guttene mine og jeg har hatt fri i dag og kost oss masse sammen. Vi har gått på tur, hatt besøk av gode venner, vært på lekeplassen, lagd middag, kost på sofaen, lest bok og vært på dukketeaterforestilling. Dagen har vært travel og innholdsrik, men koselig.
Jeg kjenner jeg er trøtt, men takknemlig! Takknemlig for de to nydelige skattene vi er blitt velsignet med. Takknemlig for at de friske og velskapte - det er ingen selvfølge. Takknemlig for at vi får bo her i dette landet og har det godt, for at vi har tak over hodet, mat på bordet og en seng å sove i - heller ingen selvfølge.
Det er godt å minne seg selv på alle grunnene jeg har til å være takknemlig. Mange av problemene og bekymringene jeg kan ha, blir plutselig så små og ubetydelige da.
Det er også godt å bringe den takknemligheten tilbake til Gud. Jeg tror Han virkelig liker å høre når jeg forteller Ham om de positive tingene som skjer i livet mitt. Jeg trenger ikke bare å henvende meg til Han når det er noe jeg trenger eller skulle ønske hadde vært anerledes. 
Ingenting er som å krype opp på Fars fang, og fortelle Ham hvordan jeg har det, og kjenne at Han er glad i meg og bryr seg om meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kom gjerne med tilbakemeldinger på det jeg skriver. Det setter jeg pris på!