mandag 28. november 2011

Adventstid


Advent.
En tid for å vente, for å glede seg, familietid, kosetid. En fin tid!
Men også en tid mange gruer seg til. En tid der man føler seg ekstra alene, der savnet er ekstra stort, der sorgen er for tung å bære. 
Da er det godt å vite at man ikke er alene, at Han er der i alle livets situasjoner. At han bærer oss når vi ikke klarer å gå selv, og at han kan snu sorgen til glede for oss.
Når advent og jul er en fin tid kan man jo gjøre noe ekstra for dem som ikke har det så bra. Det er absolutt en tid for å bry seg!!

2 kommentarer:

  1. Nå fikk jeg tårer i øyekroken... Så mange blogger om hvor fantastisk adventstiden er, uten å huske på at veldig mange gruer for denne tiden. Flott at du setter ord på det. Jeg har selv vært en av dem som syns julen har vært vanskelig av forskjellige grunner, men nå - nå gleder jeg meg! :) Ønsker deg en herlig adventstid med dine kjære!

    SvarSlett
  2. Så fine og viktige ord. Og takk for den flotte boken du tipset meg om. Veldig fine historier. Den første var spesiell!!! Den rørte meg sånn.

    SvarSlett

Kom gjerne med tilbakemeldinger på det jeg skriver. Det setter jeg pris på!