lørdag 28. januar 2012

Drømmer


Har tenkt en del på drømmer i det siste. Har lest blogginnlegg om noen som har oppnådd en drøm, og har postet et par innlegg på den andre bloggen min om mennesker jeg kjenner som lever ut drømmene sine. 
Jeg blir inspirert og imponert over mennesker som våger å satse på drømmen sin.
I tenårene hadde jeg en haug med drømmer...typiske jentedrømmer om den perfekte mannen, en idyllisk familie, en god utdannelse, reiser osv, men også drømmer om hva jeg skulle oppleve i mitt liv med Gud. Jeg hørte undervisning om viktigheten av å drømme drømmer som var større enn en selv, slik at man virkelig trengte Gud for at de skulle gå i oppfyllelse...
Mange av drømmene har gått i oppfyllelse, både "de vanlige" og "de åndelige", noen har blitt bedre enn forventet og noen har blitt forkastet underveis.
Jeg drømmer fremdeles, men har nok en tendens til å avskrive de ganske fort med tanker som, at det hadde aldri gått, har ikke tid eller penger, er ikke flink nok, kanskje senere...
Den siste uka har jeg derimot tenkt, etter å ha blitt inspirert av disse som lever ut drømmene sine, at det er på tide å drømme igjen på ordentlig. Det er på tide å finne MIN drøm, og begynne å jobbe målbevisst mot at den skal gå i oppfyllelse....enten den er av "vanlig" eller "åndelig" art :)
Har du en drøm?

Bildet er lånt.


5 kommentarer:

  1. Viktig å drøyme..

    Akkurat no handlar draumen om heilt kvardagslege ting som hadde vore godt om det var i orden..
    Livet er ingen dans på roser-tornane stikk!


    klem

    SvarSlett
  2. Jeg også blir inspirert av dem som våger å gå etter drømmene sine, og som jobber for å realisere dem. Det tror jeg krever mye mot. Selv har jeg så veldig mange drømmer, jeg, og jeg vet at alle ikke kan realiseres, men noen. Dessuten er det en glede i det å drømme - drømme seg litt vekk av og til. Lykke til med jakten på drømmen din, uansett av hvilken karakter den er :) klem og god helg

    SvarSlett
  3. Drømmer er spennende! Veldig spennende. Jeg er en skikkelig "drømmer".
    Jeg tror at med en Gud som gjør det umulige mulig på vår side skal vi få lov å tenke stort. For det kommer ikke bare an på oss, men Guds kraft. Himmelens og jordens skaper. Halleluja.
    klem iris

    SvarSlett
  4. Å, det er godt at Gud gir oss mot til å drømme!
    Jeg tror at Han har tro på deg! Så "dream on" !:)

    Jeg går med en konkret drøm, og jeg tror Gud snart forsiktig dytter meg bak, så det snart skjer noe, men det er ikke fordi jeg regner med meg selv, men med Han!
    Guds velsignelse!
    Klem fra Maria

    SvarSlett
  5. Hei igjen :)

    Diktet er inspirert av en dame som heter Lena Bergstrøm som har skrevet en kjempefin bok: "Å gi plass til en annen".
    Fint å gjenkjenne seg i andre, er liksom en trøst at andre har det som en selv.
    Fikk idèen med en hverdagsblogg og en "skriveblogg" blant annet fra deg!:)

    SvarSlett

Kom gjerne med tilbakemeldinger på det jeg skriver. Det setter jeg pris på!