tirsdag 17. januar 2012

Min hyrde

      "Herren er min hyrde,
        jeg mangler ingen ting.
     Han lar meg ligge i grønne enger;
        han fører meg til vann der jeg finner hvile,
   
  og gir meg ny kraft.
        Han leder meg på de rette stier
        for sitt navns skyld.
   
  Selv om jeg går i dødsskyggens dal,
        frykter jeg ikke for noe vondt.
        For du er med meg.
        Din kjepp og din stav, de trøster meg.
   
   Du dekker bord for meg
        like for øynene på mine fiender.
        Du salver mitt hode med olje,
        mitt beger flyter over.
   
  Bare godhet og miskunn
        skal følge meg alle mine dager,
        og jeg får bo i Herrens hus
        gjennom lange tider."
Salme 23

Har tenkt mye på denne salmen de siste dagene. Så mange løfter den inneholder, så mye håp, og samtidig en selvsikker holdning om at Gud er med uansett hva. Han har ikke lovet at livet alltid skal være lett, men Han har lovet at Han alltid skal være med.
Trygt, ikke sant?


PS Velkommen til nye lesere!! Så kjekt at dere fant veien hit - håper dere vil trives og bli oppmuntret!

1 kommentar:

  1. Å! Den salmen har jeg også tenkt mye på de siste dagene! Så fint det var å finne den her - også! Det er virkelig en oppmuntrende, trøstende salme. Og det er så sant som du sier det,livet er ikke alltid lett, og ikke har Han lovet oss det heller - men Han er med gjennom alt. Det holder for meg.
    Jeg håper du har gode dager, Renate! God klem fra meg.
    Ps. I morgen skal jeg sette meg ned og endelig få sett den video´n du har lagt ut... :)

    SvarSlett

Kom gjerne med tilbakemeldinger på det jeg skriver. Det setter jeg pris på!